23.7.18

Cesta na sever V

Tohle ráno jsme se poprvé a naposledy probudili do typického norského počasí - bylo chladno, zataženo a jemně mrholilo. Po snídani jsme vyrazili doplnit vodu a do informačního centra, kde jsem vyfotila pileu.

Vyrážíme na ikonickou norskou vyhlídku - Preikestolen. Studujeme výškový profil trasy a vhodnou obuv.

Cesta nebyla úplně snadná, pořád po kamení a navíc do kopce, člověk musel vážit každý krok. Holky trochu fňukaly, Jáík se nosil v náručí.

Ale výhledy stály za to. Navíc se vyčasilo.

Cestou dolů se holky nevídaně skamarádily.

Typická autobusová zastávka se zelenou střechou.

Ovce, ovce, ovce. Cestou na Oslo projíždíme překrásným údolím, kde je ještě pořád maličko sněhu. Kempujeme kousek od silnice, přichází za námi ovce se dvěma velkými jehňaty a chce se přátelit.

11 comments:

1. Baví mě cestovat s vámi, sever nás taky láká... Kl.

ReplyDelete
  2. Evi, tak z vyhlídky se tají dech. Už se vidím, jak hystericky řvu na děti, ať nikam nechodí. Strašně moc bojí.
    Taky se děti pořád pošťuchují? Mám pocit, že mi někdy praskne lebka. Syn dokáže najít slabé místo naší puberťačky a ta se může pominout. On se samozřejmě baví.
    Lenka B.

Replies
    1. Leni, já se taky dost bála, ale ono to nebylo až tak nebezpečné, bylo tam naštěstí dost místa a většinu času jsme strávili v sedě na "pevnině". Ale byla tam maminka, co svoje dvě děti poslala na kraj a sama je z dálky fotila. To bych se nejen z důvodu vzájemného pošťuchování nikdy neodvážila. Naše holky se pošťuchují pořád, výjimečně spolu kamarádí jako na poslední fotce.

Delete
  3. Nádhera! Na tuhle vyhlídku si tajně myslím. My jsme tehdy kdysi cestovali po Norsku vlakem a tam už vlaky nejezdí...

Replies
    1. Jitu, bylo to nádherné. V Norsku jsou i jiné dvě vyhlídky, ale tahle je relativně bezpečná a dostupná i pro děti. Držím palce, ať vám to vyjde.

Delete
  4. Přidávám se, vyhlídka je nádherná!
    Je to super takhle virtuálně cestovat, když to jinak nejde :o)

Replies
    1. Vždyť to vypadá, že jste se právě vrátili z dovolené :-)

Delete
    2. Evi, vrátili už před týdnem :o)
      A muž včera povídal, že by zas někam jel.
      Myslela jsem spíš cestovat po severských zemích, nevím, jestli by to muže lákalo ;)

Delete
  5. Tak jste přece na nějakou pileu narazila. Krásný výlet a nádherné fotky.
    Hezké odpoledne Jiřina B.

Replies
    1. Jojo, viděla jsem jich víc, ale tuhle jedinou se mi povedlo vyfotit. Vašemu miminku se dobře daří, musím ho co nevidět přesadit.