25.12.11

Soví čepička a návod na prostrkávací šálu

Doufám, že se u vás vyvedly Vánoce stejně dobře jako u nás. Neumím fotit vánoční výzdobu a ani to tu moc nazdobené nemáme, tak aspoň pár fotek nových Justýnčiných doplňků, které se mi povedlo nafotit na Štědrý den.Růžová šála je pletená z Merina od Vlnapu. Postavila jsem Justýnku v galanterii před poličku s Merinem a nechala ji, ať si sama vybere barvu na šálu. Neváhala ani vteřinu a šáhla po světle růžové. Inspirovala jsem se tímto návodem na Slip through scarf od Pickles. Jen jsem místo vroubkového vzorku pletla pružným vzorem 2/2. Nahodila jsem 32 ok na jehlice č. 3.5, pletla KO (krajové oko), pružný vzor 2/2, KO. Takto jsem pokračovala 11 cm. Pak jsem vždy jedno oko upletla tak, jak se jevilo, a druhé oko dala na pomocnou jehlici. To jsem dělala dokud jsem neměla na hlavní jehlici polovinu ok a druhou polovinu ok na pomocné jehlici. Pokračovala jsem v pletení na hlavní jehlici do výše 5 cm, tak jak se oka jevila (pružným vzorem 1/1). Pak přízi odstřihla a navázala ji znovu, tak abych mohla pokračovat v pletení na pomocné jehlici. Pletla zase tak, jak se oka jevila čili pružným vzorem 1/1. Ve výši pěti centimetrů jsem oka z obou jehlic dostala na jednu jehlici podobným způsobem jako jsem je rozdělila tj. upletla jsem oko z pomocné jehlice, pak z hlavní, pak z pomocné atd. dokud jsem všechna oka neměla na jedné jehlici. Pak jsem pletla pružným vzorem 2/2 až do konce. Konečná délka šály je 63 cm. Kdybych šálu pletla podruhé, nebyla bych líná a udělala to zúžení/dírku i na druhém konci. Ale nechtělo se mi to odměřovat, teď už vím, že by stačilo začít s druhým zúžením ve výši 34 cm od začátku šály. Druhé zúžení uplést stejně jako první a pak pokračovat ještě 11 cm.Soví čepička je pletená z akrylové příze. Návod je zde.