28.6.17

Plážová taška


Nutně jsem ji potřebovala. Na všechny ty věci, které vozíme v Chorvatsku na pláž. Nejvíc nutně byla ale potřeba na Stříbření. Věděla jsem, že pojedu sama s dětmi, chtěla jsem nést Jáíka na zádech a to se neslučovala s batohem. Doma jsme žádnou dostatečně velkou tašku, kam by se vešla pikniková deka, jídlo a pití pro čtyři, převlečení pro Jáíka a pár dalších krámů, neměli. Bylo tedy bezpodmíněčně nutné ji večer před odjezdem ušít. Materiál jsem měla všechen doma, inspiraci jsme našla na netu (konkrétně zde a zde). V půl deváté jsem uspala Jáíka, v půl dvanácté byla taška hotová a částečně sbalená.



Taška je ušitá ze silnější lněné látky, kterou mám už léta v zásobách. Je od mojí babičky a sloužila asi jako nějaký přehoz nebo potah. Má nádherné barvy a je asi docela stará. Jako podšívku jsem použila pevnou a silnou bavlněnou látku z IKEA. Lněná látka je sice docela silná, ale také poměrně splývavá a taška by bez pevné podšíky nedržela tvar. Tento problém by mohla vyřešit tenkou bavlna v kombinaci nažehlovací výztuhou, ale já se poslední dobou snažím nepřírodním výztuhám vyhýbat. Uvnitř je jen jedna menší kapsa na zip - na cennosti a drobnosti. Nejsem schopná dávat věci do vnitřních kapes, raději mám na ně extra látkové pytlíky, třeba na náhradní oblečení pro Jáíka.




Taška se zapíná na zip, který jsem neměla dost dlouhý, aby uzavřel celý otvor, ale myslím, že to nijak zásadně nevadí. Každopádně jsem zapínání na zip považovala za nezbytné, na pláž vozíme hodně věcí a nechci, aby nám vypadávaly cestou.

Ucha ve dvou délkách jsou ze silných bavlněných popruhů. Kratší ucha jsou na chycení do ruky, delší přes rameno. Mám v plánu tašku využít v Chorvatsku nejen na pláž, ale i na nákupy. Na ty jejich obrovské vekovité chleby bude ideální. S nesením nám mohou pomoci dvě děti, každé dostane do ruky jedno kratší ucho.



Obvykle na cedulky zapomínám, ale tentokrát jsem ji podšita tenkou kůží, aby pěkně vynikla.



Taška je veliká, ale ve srovnání se mnou to tak nevynikne. Stassy, díky za fotku.

6 comments:

  1. Je moc hezká, až na poslední fotce je pořádně vidět, jak je velká. Co používaš místo ronopastu jako výztuhu? Jaksi si nic jiného se stejným efektem neumím představit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matildo, kabelku bych bez ronopastu taky nešila, ale u téhle tašky nepotřebuji, aby držela jako prkno. Stačí mi když není jako hadr. Použila jsem Minnu z IKEA, je hodně pevná a drží tvar.

      Delete
  2. Je nádherná. Ty jsi nádherná! Tyhle šaty bys měla nosit častěji;)
    Zdravím, Edík.

    ReplyDelete
  3. Je krásná! A ta rychlost ušití, obdivuju...
    Hana M.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.