8.4.18

Pikniková deka ze zbytků V

Konečně jsem se dostala k prošívání. Čekala jsem až budu mít dopoledne sama pro sebe, protože zatímco prošívat se dá po chvilkách na takovouto akci je potřeba vyklidit půl obýváku a těžko s přerušuje. Jen samotné sestavení sendviče (látka na zadní stranu, vatelín, top quilt) mi zabralo přes dvě hodiny. 


Původně jsem chtěla zadní stranu sešít z větších zbytků látek, ale pořád se mi to nezdálo, protože přední strana je hodně strakatá a nejednotná zadní strana by nevypadala nejlépe. Pak jsem narazila na tuhle drobnou kostku v jednom charitativních obchůdku. Látka byla úplně nová, kvalitní a poctivá a podle prvotního odhadu jí byly 3 metry v šíři 140. Neváhala jsem ani chvíli a zaplatila 210 Kč. Doma jsem neměla čas si ji změřit a musela běžet s dětmi na kroužek, takže jsem strávila dvě hodiny přepočítáváním, jestli mi dané množství vystačí na zadní stranu nějaké velké deky. Nakonec jsem si spočítala celkovou plochu látky v metrech čtverečních (3.0*1.4) a porovnala ji s velikostí deky (2.2*2.2). S velkým zklamáním jsem dospěla k tomu, že koupené množství mi prostě nevystačí. Po návratu domů, jsem chtěla látku hned strčit do pračky a přitom jsem si všimla, že jí nejsou tři metry, ale jednou tolik. V tu chvíli chvíli mi bylo jasné, že o zadní straně piknikové deky je rozhodnuto.


Na lem jsem vybrala pravý modrotisk ulovený na sbazaru před nějakou dobou.


Tři čtvrtiny deky jsou prošité a dnes večer se pustím do zbylé čtvrtiny. 


Mám radost z toho, jak to kostičce s barevným šílenstvím ladí. 


Pikniková sezóna už začala, tak vzhůru ke stroji!

8 comments:

  1. Evi, smekám!!! Proces piknikové deky sleduji od začátku a máte můj obdiv :-)

    ReplyDelete
  2. Evi, je naprosto skvělá... smekám.

    ReplyDelete
  3. Je úžasná, těším se na finální fotky.

    ReplyDelete
  4. Evi, vy jste drak...ehm...dračice. Deka je super. Lenka B.

    ReplyDelete
  5. Krásná, už teď je skvělá. S lemem bude dokonalá. Na podobnou se chystám, jen těch kousíčků stále není dost :) Krásný den :)

    ReplyDelete
  6. Evi, achám a kochám se. Nádhera. Já zatím stále sbírám odvahu, hledám čas a sílu.
    Krásné jaro. Bohunka

    ReplyDelete
    Replies
    1. S chutí do toho, půl je hotovo. Doporučuji si na zkoušku ušít jeden blok a zjistit, jak se šije, jestli vyhovuje velikost apod. Já jsem ve volných chvílích řezala čtverečky už dlouho předem, je jich potřeba víc než jich člověk užije.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.