2.3.18

Pikniková deka ze zbytků IV

Tento týden jsem strávila tři dny v práci a dva dny s nachlazeným Jáíkem, takže šití šlo trochu bokem. 


Navinout si co nejvíc spodních cívek, to je základ. Tipy, jak najít čas na kousíček šití každý den, najdete zde, jsou od autorky blogu i od čtenářek.


Nafotila jsem svůj vychytaný postup, jak na šití bloků složených ze čtverců. Inspirovala jsem se tímto videem, ale postup jsem přizpůsobila svým podmínkám. 

Čtverečky 7,5 x 7,5 cm řežu většinou večer při sledování nějekého seriálu. Obvykle si potom i naskládám na víka od krabic několik bloků. Víka skládám na sebe a celé to zakryji ještě jedním víkem a přenesu k šicímu stroji.


Jak na šití. První dvě řady vlevo nechám tak, jak jsou. Čtverečky těch ostatních složím na sebe tak, že nahoře je ten, co byl nahoře a dole, je ten, co byl dole.


A jde se šít. Zatím bez špendlení. Začínám v levém horním roku, pravý čtvereček položím, co nejpřesněji, lícem na líc levého a sešiju podél pravého kraje. Zjistila jsem, že se mi vyplatí zapošívat na začátku i na konci každého švu. Zdržuje to, uznávám.


Bez stříhání nitě sešiji další dvojice. Pokračuji dál, dokud nemám "řetízek" šesti sešitých dvojiček.


Řetízek položím vlevo a vedle něj vpravo dám první hromádku čtverečků.


V tu chvíli přibíhá Jáík :-)


První dvojici čtverečků ze řetízku rozevřu. Na pravý čtvereček položím první čtvereček z hromádky. Líc na líc.


A zase se jde šít. Zase v řetízku.

Tímto stylem pokračuji dál, dokud nemám všechny čtverečky v pohyblivé "matici".  V tuto chvíli je dobré si zkontrolovat, že jsou všechny čtverečky tam, kde mají.


Důkaz, že jednotlivé řady jsou spojené.


"Matici" si položím před sebe.


Horní řadu ohnu směrem dolů a otočím celou "matici" po směru hodinových ručiček.


Sešpendlím křížení stehů mezi prvními a druhými čtverci v řadě. Švy na jedné straně přitom zohnu dolů a na druhé straně práce zase nahoru. Správně by se měly rozžehlovat, ale tohle je rychlejší a myslím, že u piknikové deky ze zbytků není nutné dodržovat všechna pravidla.


Šešiji první první dvojici v řadě a když jsem těsně za prvním křížením stehů, srovnám si druhé křížení stehů. Někdy to sedí přesně, někdy je potřeba jeden ze čtverečků víc natáhnout nebo ten druhý navolnit.


Došlo k chybičce (modrý čtvereček jsem trochu moc navolnila) , tak beru do rukou páradlo a rychle ji napravím.


Napraveno. Můžu šít dát.


Sešívání druhé a třetí řady. Dávám si práci nahoru už tou šešitou stranou, abych viděla, jak mám hývat švy.

Opět používám jen jeden špendlík.



 Celý sešitý blok. Potřebuje te jen jeden špendlí, nůžky a šicí stroj.


Tramtadadá. Hotový top quilt. Je čas si dát od deky pauzu, objednat konečně ten vatelín a v mezičase došít těch pár rozešitých nosítek.

9 comments:

  1. Nařezená jsou velké 7,5 x 7,5 cm.

    ReplyDelete
  2. tak ta je superskvělá. lenka

    ReplyDelete
  3. Parádne pekný doplnok aj takto do bytu!

    ReplyDelete
  4. Mně to hlava nebere. :-) Bude ta deka velkolepá.

    ReplyDelete
  5. Páni, to je rychlost, tohle bych dělala asi půl roku. Asi proto jsem zatím ušila jenom jednu patchworkovou deku.

    ReplyDelete
  6. Deka je parádní a pokud se dívám dobře, tak parádní je i Jájikův monokl u oka.
    Kaskadér.
    Lenka B.

    ReplyDelete
  7. Vidíte a já švy rozžehlovala a pak jsem se dozvěděla, že se to nemá, že se má šev sežehlovat na jednu stranu, že deka je pak ve švech pevnější. A pak se v tom vyznejte... ;) Top quilt se povedl, těším se na pokračování piknikového příběhu ;)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.