10.6.17

První volný víkend ever

Před dvěma týdny vzal muž děti na víkend pryč a já si po osmi letech užila první volný víkend. Tolik jsem se na něj těšila, ani jsem nevěřila, že by to mohlo vyjít. Nechtěla jsem nikam jezdit, potřebovala jsem být sama doma. Trochu uklidit, došít pár restů, cvičit, nezdravě jíst, chodit pozdě spát, vstávat v deset, dočíst knihu, zajít na výstavu a v klidu nakoupit potraviny a pak se už jen těšit až se mi všichni vrátí.

V neděli dopoledne jsem vyrazila do Anežského kláštera, kde se koná výstava Očím skryté. Nejedná je o klasickou samostatnou výstavu, ale stálá expozice středověkého umění v Čechách je doplněna o výsledky průzkumu podkreseb. U vybraných děl je fotografie díla pořízená pomocí speciálního přístroje, který malbu osvítí infračervenými paprsky a což umožní vidět/vyfotografovat přípravnou kresbu. 





Každé takové srovnání hotové dílo/podkresba je podrobně komentováno. Je velmi zajímavé pozorovat jak se liší podkresba u jednotlivých autorů nebo dílen. Výstavu mohu vřele doporučit, vlastně celou expozici v Anežském klášteře. Je nádherná. Překvapilo mně kolik tam bylo lidí. Narváno nebylo to ne, ale sama jsem tam také nebloumala. 


Třeba tyto čtyři ženy si domluvily komentovanou prohlídku ve francouzštině.  


Neostrá fotka středověkého znázornění ptactva - stehlíka, hýla a dudka (?).


Následují neostré fotky madon. 









Krásný víkend plný úsměvů !

3 comments:

  1. Skvělý program! Hlavně kombinace cvičení a nezdravého jezení mě pobavila. (Já mám většinou jen to nezdravé jezení.) :-D Tak ať máš volné víkendy častěji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuzi, :-) Ja bych nejvic ocenila vikend ve dvou nebo mi uplne staci volne odpoledne. Takhle se uz moc styskalo.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.