4.12.10

Red merino neckwarmer and mittens

A neckwarmer and mittens go pretty well with Anna hat since I used the same red merino by Vlnap to made them. Tutorial is from Pickles. První sníh podrobil náročnému testu Justýnčin pletený komplet nákrčníku a rukavic (návod zde). Nákrčník obstál na jedničku, rukavice tak na čtverku. Rukavičky jsem pletla přesně podle návodu, ale Justýnce jsou velké, což je dáno nejspíš tím, že jsem nepoužila přízi uvedenou v návodu. na rukavice se hodně lepí sníh, snadno promoknou a jsou docela tenké. takže musím sehnat nějaké flísové. Když ale nepřijdou do kontaktu se sněhem a není moc velké zima, tak poslouží výborně i přes to.
Rukavice jsem pletla přesně podle návodu. Návod na nákrčník jsem musela upravit a tak ho tady napíšu česky. Je to velikost na cca. dvouleté dítě. Použila jsem merino od Vlnapu, bylo potřeba 64 g příze. Jehlice (myslím) číslo 3.5. Nahodila jsem 72 ok, rozdělila je na 4 krátké jehlice a pletla do kruhu pružným vzorem 2 hladce a dvě obrace až do výše 16 cm. Poté jsem pokračovala stále hladce a každé oko rozpletla na dvě. Hladce (výsledkemje lícový žerzej) jsem pletla do výše 4 cm a pak jsem celé dílo ukončila dvěma centimetry vroubku (jedna řada hladce, jedna obrace).