20.4.09

Second blanket finished

Last Thursday I finished second blanket for my baby. It's really huge (almost 90cm x 100cm), heavy and thick. I also started a new blanket - a quilt. I was inspired by Joelles's triangle quilt. I used yellow fabric from my stash - some of them are plain, some are prints. I find really helpfull this tutorial for sewing of triangles.Minulý čtvrtek jsem dopletla deku pro Hugouška. Je opravdu veliká (skoro 90cm x 100cm), tlustá a těžká. Vlna mírně kouše, ale pořád doufám, že přestane až ji vyperu a naložím na chvíli do lanolínové lázně.

Už o Velikonocích jsem začala pracovat na další dece - tentokrát patchworkové na hraní. Inspirovala jsem se Joelliným troúhelníkový quiltem a využila i příslušný návod na šití trojúhelníků. Použité látky jsou z mé teď už poměrně bohaté sbírky. Dvě s kytičkovým vzorem jsou japonské, oranžovo-bílé květiny jsou americké od Denyse Schmidt a ta krásná žluto-žlutě proužkovaná je český kanafas - velmi jemný - koupený v pražském obchodě Originál Moda.

Když deku viděl můj muž, prohlásil, že je taková agresívní. Je to bohužel pravda - trojúhelníky mají ostré hroty a žlutá je také hodně výrazná. Asi jsem tam měla dát ještě jednu béžovou látku, která by žlutou trochu umírnila. Doufám, že se to maličko zlepší až deku prošiju.
Velmi mi práci usnadnily svatební dary, které jsem dostala od své tety - řezací podložka a pravítka. Řezací kolečko jsem si koupila už dřív v Japonsku, ale zůstávalo dlouho nevyužité. Sice jsem nedocílila úplné přesnosti a trojúhelníkům chybí někdy rohy, ale určitě je to lepší než kdybych látky pouze stříhala. Tato deka je taky docela veliká 105cm x 105 cm. Musím najít v obchodech vhodnou látku na zadní stranu, pak všechno na stroji prošiju a můžu se vrhnout na něco dalšího.

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.