10.4.09

Knitted baby blanket

I love this cute baby blanket by Amanda from SouleMama. She made it for her youngest son with pattern from book which it too expensive for me to buy. After some searching at Ravelry I found a similar pattern called Raspberry Chevron Afghan, which is for free. I have changed it a bit - I don't knit several strips but whole blanket in one.

I started to knit the day after our wedding (29 March) and I decided to knit it only in transport. I travel everyday to work by train and once a week from Brno to Prague and back. So now I'm in the middle.

Na internetu je spousta blogů maminek na mateřské dovolené. Některé se věnují nejen dětem, ale i ručním pracem nebo dokonce psaní knížek s tvořivými náměty. Jednou z nich je i Amanda Soule, která píše blog SouleMama. Pro svého nejmladšího syna Harpera upletla krásnou deku z úžasného materiálu. Bohužel návod na deku je v knížce, která je příliš drahá ke koupi, a stejně tak i jemňoučká příze je mimo mé finanční možnosti. Ale český člověk si poradí. Přízi jsem koupila od Vlnapu (Exclusive, slonovinová barva) a návod na podobnou deku jsem našla Ravelry. Návod na Raspberry Chevron Afghan je zdarma. Upravila jsem maličko vzor, tak abych nepletla jednotlivé pruhy zvlášť, ale celou deku v celku.

Začala jsem den po naší svatbě (29.3.) a kromě prvního klubíčka pletu jen a pouze v dopravních prostředcích. Každý den jezdím vlakem do práce (15-25 minut tj. 2-4 řady), dvakrát týdně se projedu po trase Praha-Brno. V autobuse se plete hůř - je tam míň místa a poslední dobou jsem měla štěstí na samé rozložité muže jako spolucestující, ale dá se to. Nechce se mi utrácet za kulaté jehlici, i kdzž s nimi by to šlo lépe. Teď už jsem v půlce deky a brousím si zuby na delší pletařský kousek.