1.9.21

Výstava Jana Jedličky

O výstavě Jana Jedličky v Městské knihovně na Mariánském náměstí jsem se dozvěděla na Instagramu KláryPondělí. Moc jí za to děkuji, jinak by mi unikla a byla by to velká škoda. V práci řešíme pigmenty dnes a denně, zvlášť šéf je odborník na ty minerální, jílové a tak mne obrazy namalované pigmenty vlastnoručně sesbíranými autorem v krajině během procházek přitahovala. Nehledě na to, že některé vypadají trochu jako patchworkové deky. 

Děti odmítly jít se mnou. Nejstarší se zotavovala doma po náročném sportovním soustředění, dvě mladší jsem ponechala svému osudu v dětském oddělení knihovny. Na výstavu jsem tak neměla moc času, proběhla jsem ji rychleji než by si zasloužila. 


Výstavu tvoří především spousta černobílých fotografií.




Škoda, že k výstavě nebyl žádný plakát. Tahle fotka by se mi na něm moc líbila. 



Ony pigmentové obrazy, kvůli kterým jsem přišla. Jen jsem se tak krásně nesladila do zemitých tónů jako tahle paní. Na druhou stranu můj ručně pletený vlněný svetr svou zelenou barvou ladil s příjmením umělce.


Jestli to nepletu, tak tyto obrazy jsou malované pigmenty nasbíranými v Praze a blízkém okolí (např. Bílá hora, Prokopské údolí, Nelahozeves). Taky máte chuť vyrazit na procházku, kopat do země, třít, usazovat a malovat?


Myslím si, že by to celé smýšlení za obrazy dalo použít i při šití patchworkových dek. Jen místo ručně nasbíraných přírodních pigmentů by člověk barvil látky přírodními barvivy. Třeba chronologicky podle toho, co měl člověk ten den k večeři. Jeden den by to bylo kari (žlutá), pak avokádo (růžová), plesnivé avokádo (růžovo šedá), živočišné uhlí (černá), banán (šedo-okrová), špenát (zelená) atd. 


Krásná barvená kombinace.


Loučím se obrazem Praha IX z roku 1999. 

Výstava končí tuto neděli 5.9., tak máte poslední šanci ji stihnout. Kdo nestíhá, může se spolu se mnou kouknout na dokument Jan Jedlička: Stopy krajiny.

4 comments:

  1. Evi, Jamala barví vlastní látky a pak z nich šije. Jestli deky, si nepamatuji, zkus se podívat na její blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matildo, Jamala právě sleduji a tak trochu jsem myslela na ni. Mohla by to být zajímavá deka.

      Delete
  2. To jsem ráda, že jsi to stihla. :-) Kl.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já taky. Dnes jsem výstavu doporučovala v práci :-)

      Delete

Děkuji za Vaše slova.