29.1.21

Návod - polštář se zapínám na zip - podle H&M

Kdysi jsem neodolala a koupila si potahy na polštáře v H&M home. Chtěla jsem si je původně ušít, ale nikde jsem nemohla najít tu správnou látku. Potahy se zapínají na zip ve švu a já pak doma zkoumala, jak to v H&M dělají. Všimla jsem si dvou věcí. Jednak, že je zip všitý velmi jednoduchým způsobem, a druhak, že přídavky v rozích nejsou ustřižené, ale jen hezky složené. Ušila jsem tímto způsobem polštář pro Jáíka a protože se mi to osvědčilo, tak přicházím s návodem. Fotila jsem ho v noci, fotkách je to poznat, ale návod funguje i tak.


Potřeby: 
látka na potah
zip o cca. 5 cm kratší než strana polštáře
nitě, nůžky, špendlíky

Z látky si vystřihneme dva střihové díly s přídavky na švy, které jsou na třech stranách 1 cm a na té straně, kde bude všitý zip, jsou 1.5 cm. Příklad: šijeme potah na polštář 40 x 40 cm, stříháme dva díly o rozměrech 42 x 42,5 cm.


Tu stranu, kde bude všitý zip, začistíme na overlocku nebo cik-cakem. 


Podél začištěné strany přišpendlíme zip zoubky na líc látky. Zipovou patou zip přišijeme po celé délce.



To samé provedeme s druhým střihovým dílem i druhou stranou zipu.  Trochu to připomíná šití neceséru/toaletky.




Díly položíme lícem na líc. Podél tří stran sešpendlíme.  U té strany, kde je přišitý zip, sešpendlíme jen cca. 6 cm od kraje. Sešijeme. Na straně, kde je zip, šijeme s přídavky na švy 1,5 cm, na ostatních stranách 1 cm. Začistíme všechny tři doposud nezačištěné strany a otočíme.



Hotovo. 



Takhle skládáme přídavky v rozích místo odstřihování.

Myslím, že budu potřebovat nějaký nový polštář, abych nafotila hezčí fotky. 


2 comments:

  1. Evi, děkuji za návod. Takto všívat zip neumím. Kupuji u nás polštáře v BYTEMA. Mají to taky takto všité a moc se mi to líbí.
    Určitě to nebude složité, ale než na to přijdu, bude to trvat.
    Krásný večer. Lenka B.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leni, je to fakt velmi jednoduché a rychlé. Hodně zdaru, Eva.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.