6.8.19

O práci


Poslední dva dny jsem v práci jen přemýšlela. Seděla, čučela do počítače, do článků, do zprávy od kolegy z jiného ústavu, čmárala na papír. Hlava se mi málem zavařila a zchladil ji až déšť, který se spustil, když jsem jela na kole domů.  Stejně jsme to nevymyslela. Je to prostě moc složité, moc komplexní, moc organické. 


Naplánovala jsem aspoň další jednoduchý experiment, obdobu toho, co jsme už dělali. Snad budou naměřené výsledky v shodě s jinými daty, protože poslední dobou je to tak, že každý experiment akorát položí další otázky místo toho, aby odpověděl na ty, které nás trápí.


Chtěla jsem ale psát o něčem jiném. O knížce, kterou jsem začala číst na dovolené, ale nemohla jsem se do ní začíst, protože časové linie se ze začátku střídají příliš často a já měla navíc zmatek v postavách. Pak jsem se tím prokousala a stálo to za to. U čtení mne mrazilo víc než při severských detektivkách. Margriet de Moorová, Malíř a dívka.

Fotky od nás z laborky. Jen jsem položila knížku na stůl do pracovního chaosu (ty dva kameny jsem teda přesunula, přiznávám).



Čtení knihy mne přivedlo na Wikipedii a ta mne dovedla do Rijks muzea v Amsterodamu (jen na webové stránky, bohužel ;-). Zrovna tam začala "Operace Noční hlídka". Možná jste o ní už četli nebo slyšeli, mně to celé nějak uniklo. Každopádně máme všichni ještě více než rok času tuhle akci sledovat. Jedná se o průzkum a následovné restaurování Rembrandtova obrazu Noční hlídka přímo před zraky návštěvníků muzea. Aspoň částečně je dění nahráváno a můžeme jej sledovat i my, kteří se do Amsteromu jen tak nedostaneme. Na stránkách Rijksmuzea jsou už i první výsledky (smalt je náhodou i na fotce nahoře, ta plnější modrá lahvička).


Katrien Keune, která v Rijks muzeu pracuje jako výzkumný pracovník, měla předloni zvanou přednášku na naší konferenci. Přednášku jste asi neslyšeli, ale Katrien se svou kolegyní zodpovídá dotazy diváků na videu na stránkách muzea. Je to zajímavé, vtipné a angličtině je dobře rozumět. 


Shodou okolností má naše laboratoř Alma stejný přístroj jako ten, o kterém se na videu mluví. Takže jestli máte doma Rembranta a 3 miliony Euro, můžeme to dát dohromady :-)

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.