31.10.18

Modré popelínové šaty

Včera odpoledne jsme vyrazili na procházku do obory Hvězda. Plánovala jsem vyvětrat děti a nechat se od nich vyfotit v nových šatech, ze kterých mám opravdu radost. Fotky jsou takové svérázné, stejně jako naše děti, které jsou jejich autory.

 




Asi nejpovedenější celková fotka šatů. Šila jsem je podle střihu č. 109 z Burdy 01/2016. Pod čísly 108-110 najdete střih na šaty, na overal i na halenku, která je všechny spojuje. Vrchní část šatů je vlastně úplně bez záševků, i ta vsadka je taková jen na oko. V časopise vsadku využívají ke zdobení - ať už sámečky nebo opačným umístěním vzoru.

zdroj: https://www.burdastyle.cz/casopis/aktualni-vydani/burda-style-2016-01/boho-style/


Líbí se mi tento malý detail - řasení na zadní straně.


Tyto šaty jsem si vybrala proto, že mi připadaly jednoduché na ušití, ale nakonec jsem se nimi mořila hrozně dlouho. Už jsem za ta léta nešití oblečení zapomněla, jak dlouho to trvá než člověk ušije nějaký kousek, který má pár zajímavých detailů. Začíná to samotným kopírováním střihu ze střihové přílohy. Jsem hodně vysoká a tak musím každý střih prodloužit. U takovýchto jednoduchých střihů stačí prodloužení do délky, ale třeba u rukávů už jsem se docela zapotila, protože jednoduchým prodloužením by mohly být rukávy u manžety moc úzké. Navíc jsem si je prodloužila až moc a musela manžety ustřihnout a celé ušít ještě jednou. 


Když si vybírám nějaký střih většinou se snažím na internetu najít, jestli už podle něj někdo něco šil a jak to dopadlo. Zatímco pro pletení a háčkovaní existuje Ravelry, pro šití žádná taková databáze není. Něco se dá najít přímo na anglicky psaných stránkách Burdy, ale tam to poslední dobou moc nežije. O něco podobného jako ravelry se snaží Pattern Review.com , ale přijde mi to takové nepřehledné a složitě se v tom vyhledává. Pokud šijete podle Burdy, tak doporučuji její ruské stránky. Tam to žije. Jen pro nás, co vůbec ale vůbec neumíme azbuku, není vyhledání zrovna snadné, o čtení textů nemluvě. Ale i tak fotky řeknou mnohé. Koukněte třeba na střih mých šatů.



Šití zdar!!!

8 comments:

  1. Šaty se Vám povedly a moc Vám sluší. Teď, když už to máte vychytané, tak stačí jen nějaké malé obměny nebo úplně jiný materiál a máte střih na mnoho způsobů. Hana M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, Hanko. Už jsem si je zkusila ušít z jiného materiálu a v něčem to šlo lépe, v něčem zase hůř. Ještě zkusím jen bílou halenku, žádnou teď nemám.

      Delete
  2. Šaty jsou moc krásné, přesně takový typ mám moc ráda. A tak se těším, jestli se pochlubíte i halenkou ;) Krásný den.

    ReplyDelete
  3. Ke krásné ženě, krásné šaty. Evi, moc vám to sluší. Těším se na další šicí počin.
    Lenka B.

    ReplyDelete
  4. To jsou krásný šaty - i výběr barvy. Zdravím. Kl.

    ReplyDelete
  5. I enjoyed over read your blog post. Your blog have nice information I got good ideas from this amazing blog. I am always searching like this type blog post. I hope I will see again..
    geometry dash

    ReplyDelete
  6. Ty šaty jsou úžasné a ta modrá, ta je přímo nebeská! A Vy jste moc krásná!

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.