18.6.18

Pikniková deka ze zbytků IX a "value" hvězda I





Pokus vyfotit piknikovou deku v celé její kráse moc nevyšel. Ale běžící Jáík taky dobrý :-)


Po ušití piknikové deky mi stále zbyla spousta zbytků, které jsem rozdělila na dvou papírových tašek na veselé a přírodní. Přestože přírodní odstíny nejsou úplně moje paleta, zbytků v jejich odstínech mám velkou spoustu. Rozhodla jsem se, že zkusím ušít deku, kde nepůjde ani tak o barvy jako o jejich hodnotu/váhu/nevímjaktopřeložit (v angličtině value) . Více o tom, co je value se dočtete třeba tady.


Hodnotové deky (value quilts) mne nikdy nezaujaly, ale pak jsem uviděla na Blue Elephat Stitches tuhle deku a byla jsem lapena. Nechtěla jsem deku jen tak okopírovat (a také jsem měla málo nejsvětlejších zbytků), a proto jsem hledala další inspiraci a objevila tuhle poměrně sofistikovanou hvězdu. Zjednodušila jsem ji přiměřeně svým schopnostem a pustila se pomalu do šití.


 


Čtverečky sekládané podle řad, čekající na sešití. Vydržely takhle dva týdny.


Hotovo. Vidíte tu hvězdu? Měla by být součástí větší deky, ale zatím vůbec nevím, jak ji pojmout. Možná nakonec skončí jako deka pro miminko.

18 comments:

  1. Wow, těším se jak to dopadne. Děkuju za rozšíření obzorů, o tomto typu quiltů jsem neměla tušení. Hezký den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rádo se stalo. Value quilty jsou takové jiné než je obvyklé.

      Delete
  2. Super, původně jsem takové zbytky vyhazovala, na základě tvé piknikové deky je však teď třídím. Mám prosbu - máš tip na nějakou stránku (video), kde by bylo podrobně popsáno, jak sešit dokupy všechny tři vrstvy? A sešpendlit tak, aby se to dalo sešít. Děkuji moc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matildo, já myslím, že návodů, jak sestavit sendvič je internet docela plný. jeden za všechny - https://suzyquilts.com/how-to-baste-a-quilt/ Určitě bych doporučila koupit si "zahnuté" špendlíky. http://www.ragos.cz/spendliky-a-zaviraci-spendliky-prym-consumer-cz-zaviraci-spendliky-pro-patchwork-ohnute-10713810

      Delete
    2. Děkuji, teď jsem dokončila svou druhou deku, ale místo vatelínu a spodní části jsem dala jenom minky, ty zahnuté špendlíky jsem zrovna použila, ale asi jsem je dávala moc řídko a tak nechtěj vědět, jak to dopadlo. No pospíchala jsem, deka je křivá, top přečuhuje, ale je teplá, takže se tvářím, že to nevadí, zahřeje stejně.

      Delete
    3. Matildo, taky nedávno spěchala a dopadlo to podle toho. A to jsem nešila s minky, s tímto materiálem se mi také moc nedařilo, ale zase zahřeje a to je možná nejdůležitější.

      Delete
  3. Teda teprve na těchto fotkách vynikne piknikové veledílo v celé své kráse! Lucie

    ReplyDelete
  4. To je taká krása, hlavne tie prvé prírodné zoskupenia na fotke 5.6.7., že by som sa ,,zlomila,, na objednávku:-)
    Alena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aleno, když tak napište mail, co byste si představovala. Přírodních zbytků mám ještě spoustu :-)

      Delete
  5. Evi,
    to je krása. Moc obdivuju, jak jsi pilná a rychlá. Já ušila zatím čtyři deky jen z velkých čtverců. První poté, co jsem Tě vyzpovídala před třemi lety v Zubří, měla být pikniková, ale nakonec mi to přišlo líto a v létě pod ní spíme, už mám další tři (se silnějším vatelínem je to pro mě náročné). Budu muset časem zkusit nějakou zbytkovou variantu, ještě dvě až tři užijeme:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Eriane, ráda tě čtu :-) Se silnějším vatelínem se šije o dost hůř. poslední dobou dávám přednost tenkému, ale ten zase nezahřeje. myslím,že dobře by se mohlo šít s tím bavlněným, al nemám s ním žádnou zkušenost se strojových prošíváním. Až žijí zbytku. Já z nich budu šít deky ještě tak dva roky.

      Delete
    2. Jestli se můžu podělit o zkušenost s bavlněným vatelínem, tak jej urcite na deky doporučuji. Deka je trochu těžší než z toho umělého, krásně hřeje a šije šije se s nim skvěle. Horní top i spodní vrstvu si jakoby přicucne a nic nikam neujíždí. Prošívá se jako máslo. Za mě palec nahoru, uz jinou vypln používat nechci. Doporučuji vyzkoušet:)

      Delete
    3. Kupuji jej v Bernina centru v Praze, maji jej za příjemnou cenu a mají i e-shop.

      Delete
  6. Nádhera, moc se mi líbí hvězda, je taková netradiční. Jste neuvěřitelně pilná.
    Hezké odpoledne Jiřina B.

    ReplyDelete
  7. Evi, je dokonalá!!!
    Hezčí jsme fakt neviděla :-)
    Máš svatou trpělivost !

    ReplyDelete
  8. Evi, to je naprosto mimo moje chápání, taková nadhera! Víc nevím co dodat 😆

    ReplyDelete
  9. Krásné, obdivuju tu trpělivost a vůli.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.