25.5.17

Med ze smrkových výhonků





Naše děti byly letos nezvykle zdravé, měly jen pár rýmiček a Jů nějaké drobné virózky. Minulé zimy nás dost trápily rýmičky i kašlíky, hlavně Jáík byl na ně hodně citlivý. Nikdy jsem si s tím nevěděla rady a vždy jsem mu nasadila nějaký klasický lék z lékárny.


Tento víkend jsme trávili na severu a já si všimla krásných svítivě zelených smrkových výhonků. V hlavě mi to secvaklo (to se mi poslední dobou moc nestává) a vzpomněla jsem si, že jsem někdy četla o smrkovém medu. Neváhala jsem, vygooglila si recept, natrhala kilo a půl výhonků a po návratu domů se hned dala do vaření medu. Jsem na něj zvědavá. Máte s ním někdo zkušenost?

10 comments:

  1. Dělala ho moje babička a byl hrozně dobrý! Účinek neposoudím, ale jako dětem nám moc chutnal. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. U nás ho nikdo nedělal. Ale chutná mi.

      Delete
  2. Kamarádka dělá sirup z výhonků celé roky. Její děti mají astma a sirup jim pomáhá.
    Já jsem ho dělala jednou a dětem moc chutnal.
    Lenka B.

    ReplyDelete
  3. Dělávám pár let a (nejen) v zimě se vždy hodí... Dělám jej za studena, nevařím. Prosypávám cukrem, nechám na sluníčku v zavřené 4l sklenici... až je hotový přecedím a pokud nespotřebujem, vydrží v chladnu dlouho...
    Naše holky se každoročně těší - je to většinou první příležitost vzít do lesa košík ;) Terka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terko, já neměla na ten zastudena dostvelkou sklenici. Určitě je to šetrnější k léčivým látkám ve smrkových výhoncích.

      Delete
  4. Dostala jsem jednu skleničku vloni, už není.Kdyz je to med,tak určitě bude zdraví.

    ReplyDelete
  5. Taky dělávám, díky za připomenutí. Už je pomalu jeho čas :)
    Dělám také nevařený, postup tady - http://jituli.blogspot.cz/2015/05/smrkovy-sirup-na-kasel.html
    Je výborný a funguje. Používám ho na střídačku s tymiánovým, ten je taky perfektní.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jitu, tady v Praze už je na něj pozdě. Nevařený udělám příští rok, až si dovezu z Brna svou velkou sklenici od okurek. Tymiánový bych chtěla taky vyrobit. Možná i jitrocelový, pokud najdu místo, kde jitrocel roste, ale o žádném nevím.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.