26.4.15

S liškou


Předloni na Vánoce si moje sestra přála pouzdro na mobil. Koupila jsem krásnou látku s domečky, ušila pouzdro, pytlík na sluneční brýle a taštičku na šminky. Během roku se pouzdro ztratilo a časem sestře přibyl i služební mobil. Nám přibyl Jáík a ubylo času, takže k Vánocům jsem náhradní pouzdro prostě nestihla.

Pak měla sestra narozeniny, ale oslava s odkládala víc než měsíc. Naštěstí si chodí pravidelně hrát s holkami. A tak se jednoho krásného dne stalo, že já nebyla nemocná, holky si hrály s tetou tlusťoškou a Jáík si dal svoji půlhodinku odpoledního spánku. Takže hurá ke stroji, vytáhnout zbytek látky s domečky, najít poznámky v sešitě a pustit se do šití. Sestra večer odcházela se staronovým pouzdrem a já byla nažhavená na ušití toho nového, slibovaného k Vánocům. Tady je. Ze zbytku látky na nosítka, kousku nejmíň dvacet let staré kostky a modré bavlny z Ameriky nebo možná ještě Francie na podšívku.

V pozadí jsou veganské perníkové muffinky. Stačí smíchat 2 hrnky polohrubé mouky, půl hrnku cukru, lžičku kakaa, pytlík kypřícího prášku do perníku a čtvrt hrnku oleje. Tohle je základní recept. Já dávám jeden hrnek celozrnné jemně mleté mouky, rozehřátý kokosový olej, nastrouhanou hrušku nebo rozmixovaný jablečný kompot nebo nastrouhanou mrkev, aby o nebylo tak suché. Výsledek je překvapivě chutný. S mlékem a vajíčkem by byl perník lepší, ale ne každý je může nebo chce jíst.

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.