19.8.14

Pletoucí madona

Za tyhle fotky vděčím svým rodičům. Všímavé oči mé maminky zachytily zvláštní objekt, který tatínek vyfotil.

Boží muka na křižovatce v blízkosti obcí Travná a Zálesí jsou ozdobená převážně háčkovanými čtverci a co víc, madona sedící ve výklenku drží jehlice a plete. Krásný příklad querilla knittingu čili yarn bombingu čili partyzánského pletení nebo jak já říkám pouličních pletek.


Detail čtverců. Celá pletenina není upevněná přímo na božích mukách, ale na nějakém pletivu/síti z jemných drátů. Pěkně šetrně, aby nedošlo k poškození památky.

Sama panenka Maria. Tleskám. Bohužel se mi nepovedlo nikde vygůglit autory/autorky.

3 comments:

  1. Super ! mě se to strašně líbí...a vůbec se mi líbí to partizánské pletení v přírodě i ve městech. Brzdí mě v této činnosti akorát můj věk...kdyby mě někdo nachytal tak mě určitě rovnou povezou do blázince :o)))

    ReplyDelete
  2. Autorkou je Zdeňka Morávková - Řezbová ze Zálesí, na celém díle se podílelo více žen z celého okolí :o)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.