30.7.12

Duhové narozeniny

Všechno nejlepší !!! Velká společná oslava se bude konat až v neděli. Dnes jsem jen prostě nutně potřebovala vyzkoušet nové duhové praporky a recept na dort, takže se konala jen aspoň pidioslavička s pididortem. Praporky jsou šité podle mého návodu, vsazené do "rovného" proužku. Šablony na písmenka jsem získala takhle: ve wordu jsem napsala chtěná slova chtěnou velikostí (font Gill Sans Ultra Bold, velikost 200)a pak je vytiskla. 
Dort ladil s praporky. Těsto jsem pekla podle receptu na dort Princezna v dortové formě o průměru 12 cm, kterou Jů dostala od babičky. Duhových barviček jsem docílila barvením potravinářskými barvami. Jsou to obyčejné práškové koupené v retro drogerii na Orlí. Fialovou jsem asi zapomněla koupit, ale namíchala jsem ji z růžové a modré. Modré barvivo bohužel destabilizovala bílkovou pěnu, takže modrý a fialový plát jsou trochu tenčí než ostatní.

Dort po rozkrojení. Uznávám, že zavání chemií. Ale když já miluju duhové barvy a barvení. Ještě budu trochu experimentovat na dortu pro Jů a pak už toho nechám. I když asi ne úplně, protože na blogu Chez Lucie jsou recepty na barevné "macarons", které bych chtěla jednou vyzkoušet. Nejdřív je asi půjdu vyzkoušet do bistra Franz.
 Jů dort ani neochutnala. Jen ten krém, kterého jsem připravila na dva další dorty.

1 comment:

  1. Oslavenci všechno nejlepší :-)

    A tobě posílám duhovou inspiraci z oblíbeného blogu :-)
    http://www.danamadeit.com/2011/12/owens-rainbow-birthday.html


    Ivča

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.