28.7.11

Kytkovaná hacka

K ušití hacky jsem se odhodlávala hodně dlouho. Stále jsem měla pocit, že to bude děsně složité a časově náročné. Nebylo to ani jedno. Hacka byla ušitá za dva večery. Šila jsem dle kombinace těchto dvou návodů - jednoho kanadského a jednoho českého. Koupila jsem dvakrát 2.5 m látky - na vnějšek gullan blom z IKEA a na vnitřek tenší český kanafas (ten jsem koupila v brně na Josefské v Karsu, 120 Kč/m). Všechny švy jsem prošívala třikrát, aby se snížila pravděpodobnost roztržení. Hacka je u hlavičky dítěte uzavřena pevně všitým kulatým obdélníkem, u nožiček jsou dva páry šňůrek za zavazování. K ušité hacce bylo třeba přidat dvě horolezecké karabiny (zakoupeny v Hudy sportu, za 290,- obě dvě), speciální pružinu, která pruží i při nížším zatížení (zakoupena na ditevsatku.cz za 250,-), pojistné lanko pro případ, že by pružina praskla (stává se u pružin dodávaných k hackám od Pechů, koupila jsem 1.5 m a měla jsem koupit spíš 2 metry, pružina se dost natáhne pod Justýnčinými 14 kily), dřevěnou rozpěru (tu zhotovil můj muž dle kanadského návodu) a oko nebo hák do stropu, na který se hacka zavěsí (lze koupit od Pechů nebo v IKEA). Na zavěšení lze použít i hrazdu do dveří.



Pokud se vám do šití nechce, můžete si koupit hacku od Pechů nebo od autorky jednoho z návodů (galerie jejích hacek je zde, piště jí na email uvedený v návodu). Schválně jsem spočítala na kolik nás ta naše vyšla - 2.5 * (79,- + 120,-) za látky, 290,- za karabiny, 250,- za pružinu, 1.5*15 za lanko, 10,- za špulku nití, 69,- za oka do stroupu. Celkem to dělá 1150,-. Laťku na rozpěrnou tyč našel muž v dílně, ale její cena by jistě nebyla závratná. Ještě bych měla počítat hmoždinky a šroubky, ale to fakt nevím kolik stálo.