28.2.11

Obchůdek Nadace Veronica

Skoro každý týden zajdu do malého obchůdku na Pekařské, který provozuje Nadace Veronica. Většinou jen nakouknu a jdu zase dál, ale už se mi tam podařilo ulovit pár zajímavých drobností. Například krásnou skleněnou vázičku za pár korun, která by v antiku stála aspoň dvě stovky. Na menší globu, jenž stál také pakatel, je ještě Československo, ale to mi nevadí a jako dekorace nebo lampička poslouží víc než dobře. Taky tam mají v košíku knoflíky navlečené na niti, i těch jsem si už pár koupila.
Chtěla jsem ale psát o tom, že je mi idea tohoto obchůdku moc sympatická. Jsem líná psát vlastními to, co již bylo jednou napsáno, takže cituji ze stránek nadace: "Obchod Nadace Veronica je provozován jako veřejná sbírka. Uvádíme tak do života zatím nevyužívaný (byť například v Británii pod názvem „Charity shop" obvyklý) způsob získávání finančních prostředků pro projekty neziskových organizací. Hlavní myšlenkou je nabídnout dárcům kromě možnosti darování peněz i možnost věnovat věci, materiál nebo zboží nepeněžní povahy." Líbí se mi, že tam mohu donést věci (nejen oblečení, ale i kabelky, bižuterii, knihy, hračky, porcelán, ...), které z nějakého důvodu už doma nechci, přitom jsou ještě funkční a někomu jiného mohou dobře posloužit.
Sympatický je mi i interiér obchůdku, který je zařízen přírodně, což mu nebrání působit vkusně a poměrně prostorně. Jako věšák na šály a čepice slouží menší stromek, jedna stěna je celá zakrytá jakýmsi plotem z tenkých větví a teprve před ní jsou věšáky na zajímavé kousky oblečení. Prodavačky (jak jsem dnes zaslechla) se řídí heslem méně je více a raději vystaví méně zboží na prodej, než aby obchod působil přeplněně. Velkým bonusem pro matky s malými dětmi je dřevěný houpací kůň, kam lze dítě na chvíli odložit (s velkou křupkou v ruce, na něm dnes Justýnka vydržela skoro 5 minut).

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.