15.3.10

Látkování s Justýnkou

S Justýnkou používáme od příchodu z porodnice látkové plenky. Byla jsem pro ně rozhodnuta už dlouho předtím než jsem vůbec otěhotněla, ale když jsem v průběhu těhotenství začala vybírat, které koupit, byla jsem jako většina nováčků ve světě látkovek zahlcena novými pojmy, moderními materiály a množstvím značek. Nakonec jsem se rozhodla mít základ výbavy z klasických čtvercových plen, k tomu koupit pár kalhotkových a vyzkoušet i zavazovací plenky. Od počátku až doteď skládám čtvercovky na novorozenecký sklad a jako přídavnou sací vrstvu do nich vkládám vkladačky ušité ze starých ručníků podle tohoto vzoru. Justýnka už z tohoto systému pomalu vyrůstá a také jejich sací kapacita v noci nestačí.
Postupně jsem prodala zavazovačky – přišly mi sice super, krásně drží a jsou moc pěkné, ale pro bezplenkovku, kterou praktikujeme, mi připadaly příliš obtížně snímatelné. Naopak jsem přikoupila tři AIO s náhradními vladačkami (Bitti d’lish snap in one), které používáme, když jdeme někam ven nebo na návštěvu. Tyhle plínečky mají mezi maminkami se kterými se setkáváme na různých cvičeních velký úspěch. Jsou totiž krásně sametové a heboučké zvenku. Velké plus je i jejich výborná savost. Jako nevýhodu vidím vyšší cenu a to, že občas protečou kolem stehýnek, pokud je Justýnka na boku (třeba v noci při kojení).
Z kalhotkových plen máme dvoje konopky Ella’s House a dvoje bambusky Tots Bots. Obojí velikosti S a obojí stále používáme.

Na noc používáme Haipa Daipa Pastelky (2 ks) s jednou čtvrecovkou složenou na osminky nebo také klasické tetra osušky opět se čvtercovkou. Tetra osušky jsou větší než čtvercovky, takže Justýnce pěkně sedí a zároveň jsou silnější, takže lépe sají.

Jako svrchňáčky jsme z počátku měli dvoje PULky a dvoje doma pletené vlňáčky. Teď máme už jen troje domácí vlňáčky. Od té doby, co praktikuje bezplenkovku, už se nám moc často nestává, že by se vlňáčky znečistily a bylo nutné je prát.

Přehledné stránky o látkovkách

Pro názornost doporučuju katalog firmy ImseVimse


Návody na skládání plen - obrázkový v PDF
nebo fotografický

Různé fotky, články a návody najdete taky na Rodině a na Baby-café

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.