17.10.21

Den archeologie v Nuselském pivovaru


Po prováleném sobotním dopoledni, jsme si dali výborný oběd a posilněni jsme vyrazili na stavbu Nuselského pivovaru, kde již od července probíhá archeologický průzkum. Můj muž nás o postupech průběžně, i když velmi spoře, informuje. Celé to začalo tím, že vedoucí týmu archeologů přišel na stavbu a povídá: "Pane inženýre, tak jsem si to trochu nastudoval a nepotěším Vás. Tady by mohl být pravěk." A měl pravdu. Jeho tým postupně odkryl dva hroby z doby bronzové a našel doklady osídlení z doby kamenné. Když pak naše Jó v průběhu prázdnin viděla po delší době tatínka, ptala se ho: "Tati, a našli jste v práci zase nějaké mrtvoly?"  Muž odpověděl: "To ne, ale našli jsme tajnou chodbu."





K samotným vykopávkám nás archeologové nepustili, ale měli pro nás připravené panely s fotografiemi a informacemi. 

Být přímo na místě vykopávek mělo přidanou hodnotu. Člověk si mohl některé předměty osahat - středověkou kostěnou brusli i střepy pravěké keramiky. Nejvíc mne zaujal tento hrnec, který archeologové vykopali během této soboty. Byl v zemi uložen dnem vzhůru a uvnitř byly kosti dvou vran. Vypadá to, že v něm někdo vařil vraní polévku (googlila jsem a na netu lze najít recept (v surovinách -  vrána .... 1 ks :-) ) Co mne ale zaujalo nejvíc, je to, jak je hrnec bílý - není to glazura, ale je vyrobený z bílé hlíny, v níž jsou drobounké kousky tmavého ostřiva. 


Hrnec a vraní kosti.


Zajímavé to bylo. 


 

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.