26.5.21

Toad in the hole

Tohle jídlo jsem měla chuť vyzkoušet nejspíš kvůli zajímavě znějícímu názvu, který v překladu znamená něco jako "ropucha v díře." Navíc je to jídlo na suroviny velmi nenáročné, stačí mít doma párky, mouku, mléko a vajíčka. Řekla bych, že se může hodit, když máte hlad a v ledničce jsou jen párky, ale nemáte k nim pečivo (jako můžete je sníst jen tak s kečupem, ale ne před dětmi). 

Existuje i recept přímo pro Omnii, ale využívá se v něm silikonové formy na muffiny, kterou nevlastním. Proto jsem si našla recept u Jamieho Olivera a přepočítala jsem jej hrnky, protože na cesty mi přijde tento způsob odměřování praktičtější. S digitálními vahami bojuji i doma, pořád mají nějaký problém (dojde jim baterie, jsou přetížené, ukazují hausnumera), hrníčkové odměrky mi připadají odolnější a spolehlivější.



Toad in the hole

6 velkých nebo 10 malých párků 
olej
pár snítek rozmarýnu

těsto:
1 hrnek (250 ml) mléka
1/2 hrnku + 1 lžíce (145 ml,  115 g) hladké mouky 
3 vajíčka
1 špetka soli

V míse umícháme těsto ze všech surovin. 

Do Omnie nalijeme trochu oleje, zapálíme pod ní plamen a po chvíli přidáme párky. Párky zlehka opečeme na středním plamenu. Poté opatrně nalijeme na párky připravené těsto, párky v těstě rovnoměrně rozmístíme a na těsto poklademe snítky rozmarýnu. Zakryjeme poklicí a asi na 1 minutu dáme plamen na maximum. Poté plamen ztlumíme na takový, při jakém obvykle pečeme (každá plotýnka hoří trochu jinak, liší se i výhřevnost plynových směsí, já peču na domácím sporáku na zemní plyn, používám střední velikost plotýnky, plamen nastavuji na trošinku víc než minimum). 

Odoláme, nenakukujeme pod poklici dříve než po čtvrt hodině. Celková doba pečení je asi půl hodiny. Těsto hodně nabyde a odchlípne se od stěn. 

Podáváme se zeleninou. Jamie doporučuje podávat s osmaženou červenou cibulí dochucenou balsamikovým octem. 


U nás toto jídlo jíme čtyři z pěti, což mi připadá jako slušný výsledek. 


Znáte tuhle anglickou specialitu? Pro mne to byla první životní zkušenost s yorkshirským pudinkem. 

Tip na konec: Neříkejte dětem, že je to pudink!

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.