25.2.20

Amsterdam 2020


Dvoudenní workshop zaměřený přesně na téma, na kterém s kolegyní bádáme, se konal v jedné z budov hned přes ulici od Rijks muzea. Celé to bylo vědecky značně intenzivní, dva večery jsem nemohla usnout, jak se mi hodily hlavou myšlenky a celou jednu noc se mi zdálo o grafech, IČ spektrech a tekutých krystalech. Odjížděla jsem plná inspirace a těšila jsem se až se zase pustím do práce. 






Rembrantova Noční hlídka je právě zkoumána a dokumentována nejmodernějšími metodami. My jsme měli možnost jeden večer na chvilinku nakouknout do "skleníku", kterým je nyní obehnána. Pokud vás průzkum zajímá, tak si rezervujte úterý 25.8. odpoledne. Katrien Keune, vedoucí vědeckého oddělení RM, bude mít v Praze o Noční hlídce přednášku, která bude veřejně přístupná. Moc ráda Vás tam uvidím :-)


V sobotu dopoledne jsme měli chvilku na prohlídku Rijks muzea.


Takhle vypadal hlavní vestibul cca. v 10 hodin dopoledne. Nikde nikdo.


Na výstavě Caravaggio - Bernini rozesmála tahle soška. Úplně jsem v ní viděla našeho Jáíka. Mám pocit, že víc děl od obou autorů jsme viděli při loňské návštěvě Říma než na tady na výstavě.





Padající květy - lustry.


Sbíráme inspiraci pro dílničky k výstavě plánované na příští rok. Moje děti dílničky milují a je to jedno z lákadel, jak je na výstavu dostat. I když samotnou výstavu obvykle jen proletí, tvoření je baví.


Fascinující obraz. Nemohu si pomoct, ale při pohledu na obrazy vždy přemýšlím, jaké pigmenty malíř použil.


Vestibul asi o tři hodiny později. V podstatě plné muzeum, tak půlku návštěvníků tvořili Holanďané, půlku turisté.


Bylo tam krásně.

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.