19.5.21

Ty už zase pečeš?

Ptají se mne děti nebo muž. Ano, poprvé v životě peču skoro denně, ale klasickou elektrickou troubu téměř nezapínám. Zkouším, co všechno se v té Omnii dá péct. Neberte to prosím  jako chlubení, ale jako inspiraci pro Vaše vlastní pokusy. Třeba tento blog najde někdo, kdo bude stejně jako já hledat česky psané zkušenosti s pečením klasických českých jídel v Omnia oven.

Když jsem s Omnií začínala, měla jsem z ní respekt. Nevěděla jsem, co čekat. Výrobce sice slibuje, že v ní jde upéct prakticky cokoliv, ale není to jen marketing? Nějaké recepty určené přímo pro Omnii jsem našla na stránkách výrobce, nějaké na blozích. Většinou to ale byla jídla, která jsem neznala a tak trochu bych se je bála zkoušet i v troubě. Třeba ta "ropucha v díře" (Toad in the hole), na to podle názvu opravdu nemáte chuť. (Snad mne omlouvá, že jsem v Anglii nikdy nebyla. Jíst se to dá a upéct v Omnii taky).  



Pečené kuře. Čtyři kuřecí stehýnka a jedna prsíčka. S kmínem nebo grilovacím kořením. Nejjednodušší oběd vůbec. Zcela bez práce. Stačí vložit kousky kuřete, posypat vybraným kořením a solí a pak pozvolna péct asi hodinu. Nepodlévám, šťáva se vypeče sama a tou pak jen jednou za čas přeleju hlavně ta prsíčka, aby nebyla moc suchá. Řekla bych, že kousků kuřete se do Omnie vejde v pohodě šest.


Sekaná. Kilo mletého masa naplní omnii tak akorát. Tady jsem měla masa trochu víc a tak jsem vytvořila osm bochánků, které jsem upekla nadvakrát. Recept na sekanou má asi každý vlastní. Ta naše byla byla jednou jen s cibulí, podruhé s kapií a mrkví (na fotce).


Sekaná po upečení. Tohle jídlo jedí všechny děti s radostí. 

Brownies. Klasická nezdravá verze plná másla, čokolády a cukru. Recept skoro jako podle Florentýny (jen bez ořechů, mouky dávám polovinu). Brownies jsem napoprvé připálila, pekla jsem totiž na příliš velké plamenu. Druhý pokus byl úspěšný - vláčný a hutný vnitřek, lesklý a křupavý povrch. 




 
Wool roll bread přepočtený na 2/3 surovin oproti původnímu receptu. Není tak krásný jako z trouby, ale dětem moc chutná. Plním nutelou nebo povidly. 

Pečení je radost, Omnia je pečení :-)

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.