28.4.19

Něco jako "log cabin" II


Mám moc ráda ty hromádky pidi odřezků.


Pruhy látek nařezané ze zbytků a nachystané na šití.


Sešívání pruhů stejných barev, aby byly delší a daly se lépe využít.


Top quilt je hotov. Ukázalo se, že je složitější jednotlivé bloky k sobě přišít než je ušít. Výsledký tvar není obdélník ale lichoběžník, nahoře asi o 3 cm užší než dole. Ale, co už. Kdo je dokonale symetrický?

Zatím pokaždé jsem prošívala deky podle rovných čar, ať už rovnoběžně se švy nebo diagonálně. Tady je těch švů tolik a tak nepravidelných, že to chce úplně jiný přístup. Konkrétně "free motion quilting" čili volné quiltování, kterému jsem se doposud vyhýbala, protože jsem bála zkoušet něco tak jiného a nového sama. Naštěstí ale existují kurzy a jeden z nich je hned za měsíc kousek za Prahou, takže jsem rezervovala jsem si jednodenní kurz volného quiltování pro začátečníky. Mám měsíc na to, abych si dokoupila speciální patu a stoleček, nachystala si vše potřebné a domluvila si odvoz do Klecan.

Je to můj první šicí kurz vůbec. Doposud jsem se vše naučila sama nebo jen s minimální pomocí mojí maminky. Co vy a kurzy tvoření? Chodíte na ně a proč? Čistě pro ten relax nebo abyste se naučili něco nového, co bude později využívat?

Tento příspěvek není sponzorovaný. Jen zde vyjadřuji radost z toho, že jsem zjistila, že se potřebuji něco nového naučit a hned se mi podařilo najít cenově, termínově i místně vhodný kurz. 

4 comments:

  1. Evi, upřímně, čekala jsem, co z toho bude a výsledek mě mile překvapil. Líbí se mi to.
    Na kurzy jsem chodila před pár lety. Relax, něco se přiučit, poznat nové tváře a jelikož se pořádaly v kavárně, tak příležitost, vychutnat si kávu.
    Jednou jsem byla na víkendovém kurzu a moc ráda vzpomínám. Brávala jsem sebou dceru a užívaly jsme si chvilek spolu.
    Hmmmm, asi bych se měla opět po něčem podívat. Navnadila jste mě.
    Krásnou neděli. Lenka B.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lenko, :-). Já jsem kupodivu u téhle dečky od začátku věděla, že s emi bude líbit. To se mi často nestává, většinou mám hromadu pochybností během celého procesu.

      Delete
  2. Deka je super, také mám nasyslené zbytky, že z nich ušiju deku :) Kurzy jsem prošla všelijaké, od šití a úprava střihů z Burdy, přes malování na keramiku, točení na kruhu, vyšívání, akvarel,... Manžel se mi směje, když zase přijdu s nějakým kurzem. Baví mě zkoušet nové věci, i když zůstávám věrná šití. Akvarel mi ale stále nedá spát a tak asi půjdu k Markétě (Myyně), mám ji ráda a její styl mi vyhovuje. Patchworkový kurz bych ráda zkusila, zatím šiju metodou pokus omyl, občas najdu návod na netu. Hezký den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petulo, obdivuji odvahu zkusit něco nového, úplně jiného. Markétiny kurzy vypadají moc lákavě, kdybych uměla aspoň maličko malovat tak se taky přidám.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.