8.4.17

Dvě knihy, které mne dohnaly k slzám

Chodím s dětmi do knihovny. Je to zábava na kus odpoledne, hezká procházka či projížďka, v deštivém počasí příjemná alternativa ke hřišti. Moc ráda bych si půjčila nějaký román pro dospělé, ale vzhledem k poněkud nepraktickému uspořádání naší knihovny, se do oddělení pro dospělé nedostanu (ještěže mám čtečku). A tak ve volném čase, kdy si děti hrají nebo listují samy knihami, vybírám dětem takové kousky, jaké se líbí mně.

Útlá knížka Mám tě ráda mne zaujala na první pohled. Hlavně ta plachetnice, pro ty já mám na obrázcích slabost. Po otevření jsem věděla, že si ji musíme půjčit. Podrobnou recenci najdete třeba tady



 Neumím slovy vyjádřit dobře to, co cítím, ale kniha umí nás matky dojmout, mile a příjemně. Jediné, co mi tam chybělo, bylo, že malý Adam nemá žádného sourozence, ale to už autorky napravily a vydaly knihu, kde se Adámkovi narodí malá sestřička.




Druhá knížka vypadá na první pohled nevinně, nijak jsem ji v knihovně podrobně neprohlížela a půjčila ji pro Jáíka a jeho medvídka Péťu. Po prvním přečtění (naštěstí jen Jáíkovi) jsem byla v šoku, po druhém přečtení jsem bulela jak želva. I tak mohu knihu doporučit, ale spíš jen malým dětem, které ještě nic nepochopí, nebo naopak už větším dětem a dospělým, na našich holčičkách nemám odvahu knihu otestovat.  
 Více o Antonovi a Jonatánovi od Josteina Gaardera se dozvíte třeba tady nebo tady. Jestli ale chcete na sebe nechat kraťoučký příběh chlapce Jonatána a medvídka Antona zapůsobit v plné jeho síle, recenze nečtěte, radši vyrazte do knihovny nebo knihkupectví vybaveny (nejlépe látkovými) kapesníčky.


2 comments:

  1. Na knížku Mám tě ráda jsem náhodou narazila v Agátině světě a hned jsem ji musela koupit pro svou prostřední dcerku. Hodně se pro ni změnilo po narození nejmenší a říkala jsem si, že tohle je přesně to, co jí musím znova a znova opakovat. Knížka ji naprosto nadchla! Nakonec jsem ji to i načetla na Albi tužku a pouští si to stále dokola a občas, když vypěním, mi říká "ale stejně mě máš ráda, i když se zlobíš". Skvělá knížka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Našim dětem se knížka také líbí a vážně uvažuji, že ji koupím (díky za tip na Agátin svět).

      Delete

Děkuji za Vaše slova.