13.6.16

Deka na chalupě


Další postup na dece. V dubnu jsem našla koupenou tmavě modrou látku na borduru a mohla tak dokončit top quilt.



Tento pátek před odjezdem na chalupu jsem vše přežehlila, odklidila střed obýváku a sešpendlila sendvič. Deka je obrovská, největší jakou jsem kdy šila. Na výplň jsem použila bavlněný vatelín, který mi přijde hodně těžký, ale pracuje se s ním dobře. Je poměrně tenký, takže se dobře prošívá v ruce. Neklouže, což je moc příjemná vlastnost, protože sendvič pěkně drží. Jsou od něj všude chloupky, ale předpokládám, že se vyperou.

Prošívám (quiltuji) dvojitou nití pro ruční quilt. Je hodně pevná, pořád se mi šmodrchá, takže je to někdy k vzteku. Často čtu o prošívání perlovkou, ale zrovna k téhle dece se mi tahle nit hodí víc.

Zatím jsem prošila asi jen 8 čtverců, na dece jich je 145, přede mnou je tedy ještě veliká spousta práce, ale zrovna takové, kterou mám ráda. Pomalé, meditativní, uklidňující. Je to velká zkouška vytrvalosti, ale beru to tak, že není třeba prošít všechny čtverce, stačí třeba polovina a pak už bude možné deku olemovat a používat. Ostatně používat se dá i teď, při prošívání si jí zakrývám nohy.

4 comments:

  1. Evi, zrovna dnes jsem na tvou deku myslela a chystala se ti napsat, jestli jsem ji někde nepropásla. Nerpropásla, juchů! Evi, jak řešíš uzlíky při prošívání? Taky šiju óóóbr deku (250x250). Zatím prošívám jen švy a natahuju si třímetrovou nit (a při šití skoro skáču z okna:-), abych nemusela uprostřed sukovat. Chtěla bych prošívat i jednotlivé čtverce, ale součky mě od toho odrazují... Díky moc! papa Veronika

    ReplyDelete
  2. Nicenko, já to začala řešit až teď. Počáteční uzlíky schovám snadno mezi vrstvy látky, ale ty koncové mi taky vadí. Musím najít nějaké video, jak na to.

    Ta tvoje deka je teda obrovská, tahle moje je poloviční, ale mám v plánu dvě taky veliké, piknikové, jen toho času je děsně málo.

    ReplyDelete
  3. Deka je krásná, také se chystám deku ručně prošívat, i když se budu zlobit s dutým vláknem, protože je na přání baculatá. Meditativní to jo, zkouška nervů :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. petulo, tak baculatá bude hodně náročná. Přeji silné nervy.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.