31.7.13

Locikové šaty

zdroj: fanpop.com

Šaty jako princezna Lociky z pohádky Na vlásku si Jů přeje už od Vánoc, kdy dostala šaty pro bílou paní, a hlavně je viděla na své kamarádce. Jako vždy jsem je šila na poslední chvíli. Látky jsem koupila v Praze u Mráze. Metr poměrně silného polyesterového saténu stál 89,-. Podle ceny je to asi tenhle. Šilo se z něj dobře, mohu doporučit.
 Vrchní sukni z bílé organzy (také od Mráze, za 39,-) jsem ozdobila zlatou "výšivkou". Příště bych se na to vybodla, ale šablonu jsem použila poprvé, tak aspoň vím, co od toho mám příště čekat.
S rukávy jsem se trochu nadřela. Chtěla jsem si je zjednodušit a ušít je jen krátké, ale Jů si pamatuje, že byly dlouhé a průsvitné. Ach jo. Nejvíc času zabralo našívání fialových proužků. Chtěla jsem  koupit saténové stužky, ale nějak jsem to nezvládla. Taky jsem chtěla dát jen tři proužky, ale jedny Adidas princeznovské šaty už Jů má a druhé nepotřebuje :-)





Téměř hotový živůtek z líce a rubu. Živůtky podšívám tenoučkou viskózou. Je příjemnější na tělo než umělý satén a pod podšívku se schovají nevzhledné švy. Také se tím dobře se začistí výstřih. Není pak nutné ho lemovat šikmým proužkem, což mi jednak nejde, jednak to u dvoubarevného živůtku vypadá zvláštně.To ruční přišívání podšívky miluju, člověk už má to nejhorší šití za sebou a v klidu u televize za sebou zametá stopy divokého entlování a křivě střižených přídavků na švy.

 Šaty téměř hotové. Podšívka na nich ještě není přišitá. Chybí krajky kolem výstřihu, na rukávech a lemu roucha :-) a šňůrka ve šněrování.

Ještě dodávám, že sukně je půlkolová (či snad zvonová) stejně jako na "gotických" šatech. Tento typ sukně doporučuji, na spotřebu látky je trochu náročnější než klasický zřasený obdélník, ale všívá se o dost jednodušeji  a má krásný tvar. Jen tedy spodní cípy horní průsvitné sukně se  trochu překrývají, ale to příště vychytám. Protože já mám hroznou chuť ušít té své princezně ještě aspoň jedny šatičky.

Zítra Jů šaty dostane, tak jsem napnutá, jak jí budou sedět a jak se jí budou líbit.

Nějaké odkazy s návody nebo fotkami na locikových šatů najdete zde, zde, zdezde a zde. Některé z nich jsem objevila až po došití šatů :-)

3 comments:

  1. Téda Evo,
    ty jsou parádní !
    Super propracované a snad lepší než ty skutečné :-)
    Jů bude nadšená !
    Možná, ale ještě bude chtít k nim ty dlouhatánské vlasy a třeba i prince Houžvičku ;-)
    Ale s tím si myslím také poradíš!

    ReplyDelete
  2. Šaty jsou ÚŽASNÉ!! Radost bude veliká, tím jsem si jista. Petra

    ReplyDelete
  3. Šaty jsou nádherné. Jste moc šikovná. Taky bych to chtěla umět. Tiše závidím.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.