4.5.14

Návod na kruhovou podložku ze zbytků

Měla bych dělat něco úplně jiného a místo toho píšu na návod, který asi nikdo nebude potřebovat. Ale třeba máte doma stejně jako já velkou spoustu zbytků nejrůznějších bavlněných látek a nevíte, co s nimi. Pokud jsou zbytky ve tvaru pruhů nebo se na ně dají seříznout, tak z nich lze velmi snadno a rychle ušít kruhové podložky a čtvercové chňapky.
Nejprve si nakreslete na papír kruh o průměru, jaký má mít Vaše podložka (moje má průměr asi 25 cm ). Pokud nemáte kružítko, stačí obkreslit vhodně velký talíř nebo hrnec. Kruh vystřihněte. Potom si připravte pruhy látek o různých šířkách (3-8 cm), ale o přibližně stejné délce, větší než průměr podložky minimálně o 2 cm (v mém případě 27 cm). 


Pruhy sešijte delšími stranami k sobě.

Sežehlete, podložte vhodně velkým vatelínem a sešpendlete.


Prošijte obě vrstvy. Já prošívala z obou stran podél každého švu.

Na prošitý výtvor položte lícem k líci kus látky, který chcete mít na spodní straně podložky a to ještě papírový kruh. Sešpendlete. 

Všechny látkové vrstvy prošijte těsně kolem papírového kruhu. Nechte asi 5-7 cm nesešitých na obrácení.

Odstraňte papírový kruh, sestřihněte přebytečnou látku, nastřihněte na švových přídavcích malé trojúhelníčky.

 Obraťte, sestřihněte asi o 1 cm vatelínovou vrstvu v místě na obracecího otvoru, zahněte přídavky dovnitř a sešpendlete.

Přežehlete. Na závěr celou podložku prošijte těsně vedle kraje na stroji. Otvor zašijte ručně drobnými stehy nebo v rámci závěrečného prošití na stroji.

Ať Vám dobře slouží a dělá radost.

POZN: Poslední fotka není reklama na agávový sirup. Jen byl zrovna na stole. Sladíme si s ním palačinky a krupičnou kaši.

8 comments:

  1. Super návod. Děkuji za inspiraci. Právě jsem přemýšlela, do čeho se pustit. Jdu na to :-) Mějte se krásně. Eva

    ReplyDelete
  2. Díky, už vím, co s volným odpolednem.

    ReplyDelete
  3. Za návod mnohokráte děkuji, udělal velkou radost :-)!
    Hana M.

    ReplyDelete
  4. Taky moc děkuji za návod. Věřte, že je nás spousta, které jsme za to vděčné a moc si toho ceníme. Lucie

    ReplyDelete
  5. Já také moc děkuju za návod, vyzkouším :-)) Dokonce jsem to i jako začátečnice pochopila :-)

    ReplyDelete
  6. Já také moc děkuju za návod, vyzkouším :-)) Dokonce jsem to i jako začátečnice pochopila :-)

    ReplyDelete
  7. Opravdu děkuji za všechny milé komentáře. Šití zdar.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.