28.6.11

Made in Greece

Přiznám se, že před odjezdem na dovolenou jsem ze všeho nejvíc řešila, jakou ruční práci si vzít sebou. Dlouhou dobu vedlo vyšívání hvězdiček určených na předvánoční prodej, ale nakonec vyhrálo pletení. Přece jen jsem odjížděla na začátku sedmého měsíce a potřeba mít výbavičku pro miminko se mi zdála naléhavější než vánoční dekorace. Ještě den před odletem jsem utíkala do města koupit klubíčko Merina (100% vlna Merino, jiná než od Vlnapu) do Eko Caparta.Pletla jsem skoro všude - na trajektu, na pláži, po večerech.
Jako první jsem upletla teploučký propínací svetřík Baby Sophisticate. Pletla jsem z dvojité příze, proto je tak děsně teplý. Velikost by měla být 0-6 měsíců, tak doufám, že miminku bude akorát tak někdy v lednu. Už ho vidím, jak má na sobě tenhle svetřík s řeckými zelenými knoflíky a nosí se v rybkách brčálovkách (překlad pro nepostižené ND - v brčálově zeleném šátku se vzorem ryb).



Ke kabátku se budou výborně hodit tyhle kamašky/longiesky. Po nalanolínování se dají použít i jako svrchňáčky na látkové plenky. Justýnce jsem longiesky nikdy nepořídila, tak jsem zvědavá, jak se osvědčí. Návod je zde. Pletla jsem přesně podle návodu, jen velikostí jehlic si nejsem jistá, ale zkušební vzorek celkem odpovídal. Tentokrát jsem nepletla dvojitě jako u kabátku. Střih se mi moc líbí, docela rychle pletení přibývalo. jestli se osvědčí, tak upletu ještě jedny. Jediné, co bych změnila je, že bych oka v rozkroku neukončovala, ale nechala "živá" a poté je spojila pletacím stehem (kitchener stitch), čímž bych se vyhnula švu. EDIT: Český návod na tyto vlňáčky/llongies/kamaše najdete na stránkách Jany z Kohoutího vršku.V Řecku jsem upletla ještě maličkaté bačkůrky, ale protože to vypadalo, že se jedna při stěhování ztratila, tak ještě nejsou zcela dokončené a tím pádem ani nafocené. Zato je nafocená vestička Pebble s řeckými červenými knoflíky. Upletla jsem ji už dřív opět přesně podle návodu. Plete se velmi rychle v jednom kuse, sešívá se pouze na jednom ramínku pletacím stehem.



POZN: Přízi Merino jsem kupovala poprvé loni a pletla z ní svůj druhý Pebble jako dárek pro kamarádčino miminko. Zaujala mě jednak cenou (70-75 Kč/klubko), jednak svou hebkostí. Prostě vážně vůbec nekousala. Bohužel, když jsem teď po roce kupovala nová klubíčka z jiné šarže, přijde mi, že je příze maličko jiná. Liší se odstínem - je víc do žluta, což by nevadilo. Horší je, že už přece jen maličko kouše.

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.