6.4.11

Hotovo a hurá do dalších projektů

Modrozelená hrací deka je už prošitá a olemovaná. Stejně tak ta bláznivě jarní, jejíž fotku najdete o něco níž. Dávám sem jen detail kytky s lemováním a látkou s drobnými bílými kytičkami, kterou jsem použila na zadní stranu deky. Poprvé jsem objednávala vatelín/duté vlákno přes internet. Přiznám se, že moc nerozumím značení jednotlivých druhů. Objednala jsem si termolín 200 v šíři 180 cm s tím, že to bude pěkně tlustý vatelín a pak jsem smutně koukala, že je teňoučký. Ideál na piknikovou deku, kterou jsem chtěla mít tenkou a lehkou, ale na hrací deky jsem chtěla spíš tlustší. Natož pak na mantinel, který už přes rok čekal na dokončení. Zároveň s první objednávkou termolínu 200, jsem u jiné paní na mimibazaru objednala vatelín 100 v šíři 150 cm. O tom jsem předpokládala, že bude tenký a vzala jsem akorát množství potřebné na piknikovou deku. A ejhle, dorazil mi pěkně naducaný balíček a vatelín na piknikovou deku fakt nevhodný. Ach jo. Druhý balíček dorazil ve chvíli, kdy už byly hrací deky hotové. Naštěstí toho tenkého termolínu jsem měla víc než dost i na piknikovou deku. Takže na horní fotce máte srovnání šesti vrstev růžové hrací deky z vatelínu kupovaného v Brně v kamené prodejně a modrozelené hrací deky z termolínu kupovaného na netu.











Bláznivá jarní deka se mi nakonec přece jen líbí. Nahoře fotka patchworkové strany, dole fotka prosvítající spodní strany, na kterou jsem použila červenou látku se středně velkým bílým puntíkem. Nahoře je detail oné tenké piknikové deky, která na své dokončení čekala snad deset let. Nekecám, teď už bych vážně neměla čas a sílu nabatikovat přes sto bílých čtverců dvanácti různými barvami. Ta zelené látka na dece byla zakoupena na potah na křeslo v raných dobách brněnské IKEY, na potah nedošlo, látku jsem nakonec rozstříhala a použila na deku, polštář a dvě taštičky. Pikniková deka měla původně jiný účel - přehoz přes mou kolejní postel - a cestovala se mnou až do Francie, jak dokládá spodní fotka. Prošití jsem měla v plánu již několik let, už jsem měla dokonce koupený vatelín (použit již dávno na něco jiného) a látku na zadní stranu (nakonec jsem koupila jinou a tu jednobarevnou zelenou můžete vidět na lemech dvou hracích dek). Šití praporků mě posedlo loni koncem léta. Ušila jsem snad 4 nebo 5 desetimetrových šňůr s cca padesáti barevnými praporky. Výborně se hodí na zahradní párty, grilovačky a oslavy narozenin. Ohraničí prostor, dodají slavností mírně bláznivou atmosféru. Nechcete někdo jednu, dvě nebo tři šňůry? Nám budou ty dvě zbývající bohatě stačit.No a nakonec tohoto dlouhé příspěvku, dvě fotky z velikonoční výzdoby. Opět něco, co jsem chtěla udělat už předloni na Vánoce, pak loni na Velikonoce i Vánoce a nakonec je to hotové letos na Velikonoce. Tak už ven s tím! Jsou to ty dva patchworkové věnce vytvořené podle tohoto návodu. Vánoční ladění mělo být pochopitelně trochu jiné než tohle cukrátkové.
Hurá, mám zase něco odškrtnuto na svém sáhodlouhém seznamu a můžu se vrhnout na zužitkování látek koupených před Vánocema a jiných koupených kdysi dávno na Novém Zélandu. Taky bych neměla šidit to malé miminko v bříšku a ušít nějakou hrací deku i jemu, i když by mohlo zdědit ty dvě po Justýnce, že? Jenže já mám ještě z dob Justýnčina pasení koníčku a zvracení všude kolem potřebu ušít deku velkou jako náš koberec v obýváku, takže se už nikdy nestane, že se dítě pootočí a hodí šavli mimo deku na koberec. Umanula jsem si, že bude podobná jako tato, jen ladění do režno-modro-červena. Už jsem deku se stejným patchworkovým vzorem jednou šila, tentokrát se ale chystám zužitkovat látky koupené před 3 lety v Japonsku. Plánů mám spoustu, uvidím, kolik toho nakonec zvládnu. PS: Na e-shopu se pracuje, ale ty praporky si můžete koupit už teď :-))) Zahradní sezóna právě začala a bez nich žádná oslava nebude dost veselá. Fotku z oslavy ráda pošlu emailem, mám jednu pěknou, ale je na ní malý nahuláč, tak ji sem nechci dávat. Doufám, že brzy se mi povede nafotit pár nových akčních praporkových fotek, blíží se mi neúprosně kulaté narozeniny.

No comments:

Post a Comment

Děkuji za Vaše slova.